Adblocki zabierają z rynku już 1,5 mld zł
Rynkowa wartość internetowych odsłon zablokowanych przez oprogramowanie używane przez internautów tylko w Polsce może wynosić już 409 mln dol., czyli ponad 1,5 mld zł – szacuje OnAudience.com.
To oznacza, że wartość strat, jakie powodują w działalności internetowych wydawców adblocki, zwiększyła się – rok wcześniej analogiczne szacunki mówiły jeszcze o niecałym 1,1 mld zł.
Na całym świecie analogiczna wartość odsłon zablokowanych przez adblocki sięgnie według tej firmy w tym roku 42 mld dol. (przy 28 mld dol. rok wcześniej), podczas gdy wartość całego rynku reklamy display szacowana jest na 100 mld dol.
Jak wynika z raportu OnAudience, w Polsce aż 46 proc. wszystkich odsłon stron internetowych jest wykonywanych z komputerów, na których jest zainstalowane oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w sieci. To w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrost o 8 pkt proc., na drugim miejscu uplasowała się Grecja z wynikiem 44 proc., a na kolejnych: Norwegia (42 proc.) i Niemcy (41 proc.). ©℗
—ele