Bannery galerii handlowej nie zasłonią widoku
Włodarze gmin mają prawo określić w uchwale krajobrazowej, gdzie i jakiej wielkości można powiesić reklamy lub szyldy.
Firmie, która się temu nie podporządkuje, grożą wysokie kary pieniężne.
Reklama jest dźwignią handlu. To wiadomo nie od dziś. W Polsce jednak w tym zakresie panuje kompletny chaos. Bannerów, czy billboardów jest zdecydowanie za dużo.
Nie lepiej jest z szyldami. Ich pstrokacizna potrafi popsuć wygląd niejednego budynku.
Przez długie lata nikomu to nie przeszkadzało. Przywykliśmy do szpetoty krajobrazu. Do Polski przyszła jednak moda z Europy Zachodniej, by dbać o przestrzeń publiczną. Na tej fali kilka lat temu uchwalono ustawę krajobrazową. Mechanizm działania tych przepisów jest prosty. Gmina może (ale nie musi) podjąć uchwałę krajobrazową, w której określi m.in.,
gdzie i jakie reklamy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta