Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bannery galerii handlowej nie zasłonią widoku

03 listopada 2017 | Nieruchomości | Renata Krupa Renata Krupa-Dąbrowska

Włodarze gmin mają prawo określić w uchwale krajobrazowej, gdzie i jakiej wielkości można powiesić reklamy lub szyldy.

Firmie, która się temu nie podporządkuje, grożą wysokie kary pieniężne.

Reklama jest dźwignią handlu. To wiadomo nie od dziś. W Polsce jednak w tym zakresie panuje kompletny chaos. Bannerów, czy billboardów jest zdecydowanie za dużo.

Nie lepiej jest z szyldami. Ich pstrokacizna potrafi popsuć wygląd niejednego budynku.

Przez długie lata nikomu to nie przeszkadzało. Przywykliśmy do szpetoty krajobrazu. Do Polski przyszła jednak moda z Europy Zachodniej, by dbać o przestrzeń publiczną. Na tej fali kilka lat temu uchwalono ustawę krajobrazową. Mechanizm działania tych przepisów jest prosty. Gmina może (ale nie musi) podjąć uchwałę krajobrazową, w której określi m.in.,

gdzie i jakie reklamy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10894

Wydanie: 10894

Spis treści
Zamów abonament