Gwiazdka w galeriach, czyli wielkie żniwa i wytężony wysiłek
Nadchodzi najlepszy okres dla najemców i wiele wyzwań dla zarządców.
Można się zżymać, że centra handlowe zaczynają eksploatować Boże Narodzenie z wielotygodniowym wyprzedzeniem, jednak przygotowania do najważniejszego z punktu widzenia przychodów sezonu to duże i czasochłonne wyzwanie logistyczne.
Trafić w czas
– O tym, że okres świąteczny to żniwa dla handlu, dobrze wiedzą deweloperzy. W ciągu ostatnich pięciu lat otwarto w Polsce 65 nowych galerii, z czego aż 37 w ostatnim kwartale roku, i te projekty odpowiadały za 56 proc. powierzchni dostarczonej na rynek – wskazuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor w dziale doradztwa strategicznego JLL. – Otwarcie nowego centrum w sezonie charakteryzującym się najwyższą odwiedzalnością i poziomami sprzedaży jest korzystne nie tylko z ekonomicznego, ale i wizerunkowego punktu widzenia. Odwiedzając daną galerię po raz pierwszy, klient widzi tłumy kupujących, co utrwala w nim jej obraz jako popularnego i atrakcyjnego miejsca.
– Poziom grudniowych przychodów najemców względem średnich obrotów z poprzednich miesięcy roku jest uzależniony od branży. Uśredniając, można szacować, że obrót na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta