Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czarny piątek z Mikołajem

24 listopada 2017 | Nieruchomości | Tomasz Adamczyk

W tym roku centra handlowe nie przystroiły się choinkami i wizerunkami Mikołaja zaraz po 1 listopada jak w poprzednich latach.

Wielu zarządców odczekało do tygodnia poprzedzającego czarny piątek, łącząc go sprytnie z wprowadzeniem bożonarodzeniowych dekoracji i organizacją eventów wspierających sprzedaż.

Jak wynika z badań Deloitte, 39 proc. świątecznych wydatków Polacy przeznaczą na żywność, a na prezenty aż 51 proc. Co prawda już około 40 proc. osób robi zakupy przez internet, jednak – jak niedawno tłumaczył w „Rzeczpospolitej" szef dużej sieci handlowej z branży RTV – klienci nawet gdy kupują online, to i tak chętnie odwiedzają sklepy stacjonarne. Często towar wolą odbierać w sklepie, bo jest dostępny szybciej niż u kuriera, niespełna godzinę po złożeniu zamówienia. Poza tym lubią przed zakupem poradzić się sprzedawcy. A przy okazji oczywiście pójdą w centrum handlowym do kina, kawiarni czy restauracji.

Szacuje się, że Polacy wydadzą w okresie Bożego Narodzenia ponad 20 mld zł. Handlowcy i właściciele galerii mają więc o co powalczyć.

Wydanie: 10911

Wydanie: 10911

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament