Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co robić, gdy sprzęt sportowy nie dojedzie?

18 stycznia 2018 | Prawo | Szymon Cydzik

Podróżny może żądać odszkodowania, jeśli jego narty lub snowboard zginą lub uszkodzą się w drodze.

Zasady co do wagi, rodzaju czy dopuszczalnej ilości sprzętu określa regulamin linii lotniczej.

Jeśli sprzęt nie dotarł na czas, należy zgłosić to od razu na lotnisku w biurze rzeczy zaginionych. Pasażer otrzyma tam raport niezgodności mienia (PIR). W razie uszkodzenia na reklamację mamy siedem dni, a jeśli uszkodzony sprzęt dotarł z opóźnieniem – 21 dni od odebrania. Aby wykazać szkodę, najlepiej przedstawić linii lotniczej rachunek za zakup sprzętu. Maksymalna kwota odszkodowania to 6 tys. zł.

Jeśli w wyniku opóźnienia bagażu podróżny wypożyczał sprzęt na miejscu, może żądać od przewoźnika zwrotu kosztów wypożyczenia. Należy zachować rachunek z wypożyczalni.

W sporze z linią z innego kraju Unii, Norwegii lub Islandii pomóc może sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.  —cyd

Wydanie: 10954

Wydanie: 10954

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament