Warunki sprzyjają rozwojowi
Przedsiębiorstwa działające w sektorze poligrafii do opakowań mają bardzo dobry okres. Sprzyja im oczywiście rosnąca konsumpcja, jednak rośnie również rola opakowania jako formy przekazu marketingowego.
Andrzej Pałasz
Sprzedaż działających w Polsce przedsiębiorstw poligraficznych w ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosła o około 80 proc., zdaniem ekspertów wyraźny trend wzrostowy będzie się utrzymywał. Blisko jedna trzecia wszystkich firm z tej branży oferuje usługi związane z drukiem opakowań.
Potrzebne inwestycje
Wartość całego polskiego rynku poligraficznego szacowana jest na ponad 16 mld zł. Dla branży szczególnie dobry był 2016 r., kiedy łączne obroty firm wzrosły o około 11,5 proc. Zdaniem ekspertów dynamiczny wzrost utrzyma się w kolejnych latach, np. w przyszłym roku spodziewane są kilkunastoprocentowe zwyżki. Przedsiębiorstwom zajmującym się opakowaniami sprzyjają obecne trendy makroekonomiczne.
W branży poligraficznej liczy się wielkość, szczególnie jeśli oferują one usługi związane z drukiem opakowań. Okazuje się, że ponad 80 proc. firm jest rentownych, a ich marże są zazwyczaj wyższe niż średnia w gospodarce. Drukarnie opakowań należą zazwyczaj do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw, a wynika to zarówno z wysokiego stopnia zaawansowania technicznego, jak również wyższych niż w innych sektorach branży poligraficznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta