Jak się bronić przed fake newsami
Jeśli przedsiębiorca zostanie zaatakowany przez rozpowszechnianie fałszywych informacji o nim lub o jego biznesie, powinien niezwłocznie zareagować, po to by uniknąć niechcianych skutków. Co dokładnie musi on zrobić?
Zjawisko dezinformacji staje się coraz bardziej powszechne, szczególnie w związku z rozwojem nowych metod przekazu (Instagram, Snapchat, fora internetowe). Dziś mamy do czynienia coraz częściej z fałszywymi lub spreparowanymi informacjami, które pojawiają się głównie w mediach społecznościowych i wywierają ogromny wpływ na użytkowników. Wprawdzie dezinformacja i publikowanie nieprawdziwych informacji były znane już od dawna pod nazwą propagandy, jednak w przeszłości korzystano z tych metod sporadycznie i głównie do celów politycznych.
Obecnie sytuacja uległa zasadniczej zmianie. Jedną z podstawowych wartości w nowoczesnym społeczeństwie jest informacja, dlatego stała się ona bardziej podatna na działania obejmujące manipulacje. Coraz częściej przywiązuje się uwagę do tego, co znajduje się w mediach społecznościowych, często nie weryfikując znajdującej się tam informacji w innych źródłach. Wszechobecny dostęp do mediów sprawia, że fałszywe informacje służą także do osiągania celów biznesowych.
Czym jest dezinformacja
Jak definiować pojęcie dezinformacji w kontekście zagrożeń, jakie stwarza dla biznesu?
Dezinformacja to proces wpływu na przetwarzanie bodźców / informacji w świadomości odbiorcy, a więc w wymiarze kognitywnym. Dezinformacja w ujęciu operacyjnym ma bardzo szeroką definicję, ale nie może być definiowana...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta