Rynek będzie rosnąć, ale potrzeba więcej pieniędzy i czasu
Motorem wzrostu jest handel, zarówno tradycyjny, jak i internetowy - mówi Piotr Bzowski, dyrektor ds. najmu i rozwoju w P3 Logistic Parks.
Rz: Dane na temat popytu i podaży, prezentowane przez firmy badawcze, świadczą o tym, że ubiegły rok był dla rynku nieruchomości logistyczno-przemysłowych rekordowy. Jak jako firma oceniacie koniunkturę?
Piotr Bzowski, dyrektor ds. najmu i rozwoju w P3 Logistic Parks: Patrząc na obecną sytuację na rynku magazynowym w Polsce, należy zauważyć, że koniunktura jest rekordowo dobra. Popyt i liczba budowanych magazynów przypomina lata świetności 2007–2008 i można stwierdzić, że znów nastały złote czasy dla rynku.
Motorem wzrostu jest oczywiście handel – zarówno tradycyjny, jak i internetowy. Sprzedaż internetowa wkracza obecnie do wszystkich dużych sieci. W efekcie tych zmian i rozwoju branży e-commerce zwiększa się zapotrzebowanie na budynki magazynowe, w których towar jest składowany przed dostarczeniem klientowi. Klient sklepu internetowego oczekuje jak najszybszej dostawy – być może w Polsce nie wymaga się jeszcze, tak jak w krajach zachodnich, dostawy w ciągu dwóch godzin lub jednego dnia, ale wszystko wskazuje na to, że idziemy w tym kierunku. Zmienia to specyfikę samych magazynów, które muszą być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta