Grupa Mokate rozwija się międzynarodowo
rozmowa | dr Adam Mokrysz, CEO Grupy Mokate.
Jak wygląda obecnie rynek kawy w Polsce?
Adam Mokrysz: Rynek kawy bardzo intensywnie się rozwija. Jej spożycie w Polsce sięga 3 kg na osobę rocznie i dynamicznie się zwiększa. Wyraźnie rośnie segment premium, obejmujący kawę ziarnistą i kapsułki. Wynika to z faktu, że ekspresy stają się coraz bardziej popularne, a Polacy mają coraz większą wiedzę o kawie. Poszukują kaw o charakterze „speciality" i potrafią bardzo precyzyjnie określić swoje preferencje co do gatunku czy sposobu palenia. Widoczny jest też nurt „indulgence" – traktowania napoju jako deseru, nieodłącznego elementu chwili relaksu.
W ten nurt wpisuje się Mokate, proponując kawowe specjały. Jesteście producentem ponad 50 rodzajów produktów: napojów kawowych instant, miksów kawowych, kawy mielonej i ziarnistej, herbat czarnych, owocowych i ziołowych oraz pieczywa cukierniczego. Historia tej rodzinnej firmy sięga czterech pokoleń i jest zapisem procesu przekształcenia niewielkiego, lokalnego przedsiębiorstwa w globalną organizację. Historia Mokate to droga niezwykle intensywnego rozwoju. W jaki sposób udało się to osiągnąć?
Dziś Mokate to międzynarodowy biznes, zatrudniający ponad 1700 osób na całym świecie. Obsługujemy ponad 70 zagranicznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta