Kontrahentów zawsze warto szukać na kilka sposobów
Rynki azjatyckie są odległe. Tym bardziej warto rzetelnie podejść do poszukiwania przyszłego partnera handlowego. Tylko w Chinach działa niemal 30 mln firm.
– W Chinach aktualnie funkcjonuje ponad 29 mln przedsiębiorstw. Trzeba więc być solidnie przygotowanym do podjęcia takiej współpracy i zrobić to jeszcze tu, na miejscu, w Polsce – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. rynku rolno-spożywczego Chin i krajów Azji. – Rynek jest daleki, specyficzny i niejednolity. Jednak jeśli idzie już o przygotowanie kontraktu, to nie można go napisać w Polsce, choćby we współpracy z najlepszą kancelarią prawną, bo nie będzie to umowa na Chiny, tylko na Polskę/Europę, a trzeba uwzględniać specyficzne realia chińskie – dodaje Strzelecki.
Robert Antczak, dyrektor zarządzający w BGŻ BNP Paribas, zaleca jednoczesne podjęcie kilku działań mających na celu rozpoznanie samego rynku i przyszłych kontrahentów. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta