Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kontrahentów zawsze warto szukać na kilka sposobów

26 kwietnia 2018 | Ekonomia
O rynkach azjatyckich dyskutowano podczas spotkania  w Poznaniu w ramach Programu Handlu Zagranicznego.
źródło: materiały prasowe
O rynkach azjatyckich dyskutowano podczas spotkania w Poznaniu w ramach Programu Handlu Zagranicznego.

Rynki azjatyckie są odległe. Tym bardziej warto rzetelnie podejść do poszukiwania przyszłego partnera handlowego. Tylko w Chinach działa niemal 30 mln firm.

– W Chinach aktualnie funkcjonuje ponad 29 mln przedsiębiorstw. Trzeba więc być solidnie przygotowanym do podjęcia takiej współpracy i zrobić to jeszcze tu, na miejscu, w Polsce – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. rynku rolno-spożywczego Chin i krajów Azji. – Rynek jest daleki, specyficzny i niejednolity. Jednak jeśli idzie już o przygotowanie kontraktu, to nie można go napisać w Polsce, choćby we współpracy z najlepszą kancelarią prawną, bo nie będzie to umowa na Chiny, tylko na Polskę/Europę, a trzeba uwzględniać specyficzne realia chińskie – dodaje Strzelecki.

Robert Antczak, dyrektor zarządzający w BGŻ BNP Paribas, zaleca jednoczesne podjęcie kilku działań mających na celu rozpoznanie samego rynku i przyszłych kontrahentów. –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11037

Wydanie: 11037

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament