Sklepy muszą zabiegać o klientów wśród seniorów
Osób w wieku 60+ jest już w Polsce 9 mln. Ich siła nabywcza jest o 24 proc. wyższa od reszty społeczeństwa, co czyni z nich atrakcyjnych klientów.
Seniorzy – jak każda inna grupa wiekowa – są mocno zróżnicowani także pod względem majątkowym. Dlatego nie można wszystkich traktować jako biednych, liczących każdy grosz emerytów. Z raportu firmy Nielsen wynika, że jest wręcz przeciwnie, a dochód rozporządzalny na osobę w gospodarstwach z osobami 60+ wynosi 1828 zł, czyli 24 proc. więcej niż w pozostałych grupach. Z powodu liczebności i możliwości finansowych nie da się ich ignorować, a zwłaszcza handel musi wypracować nieco inne podejście.
– Jest to pokolenie, które chętniej niż przeciętny konsument zapłaci więcej za produkty wysokiej jakości, a kiedy kupują marki własne, też zdecydowanie częściej wybierają te droższe –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta