Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nauczą lekarzy, jak rozmawiać

24 maja 2018 | Prawo | Karolina Kowalska

Rzecznik praw pacjenta i samorząd lekarski chcą, by studenci medycyny mieli więcej zajęć o komunikacji z pacjentem, tak by umieli przekazywać trudne wiadomości.

To reakcja na sygnały o nieporozumieniach na linii lekarz–pacjent, które coraz częściej docierają do rzecznika praw pacjenta (RPP) Bartłomieja Chmielowca. Chorzy skarżą się na obcesowość i brak empatii medyków nawet wówczas, gdy informują oni o ciężkiej chorobie.

Nieporozumienia pojawiają się również w sytuacjach mniej stresujących, kiedy lekarz musi wytłumaczyć pacjentowi istotę jego schorzenia i irytuje się jego pytaniami. Zdaniem rzecznika lekarz musi wziąć pod uwagę, że pacjent bardzo często ma znikomą wiedzę o swej chorobie. Dlatego powinien wyjaśnić mu ją jak najprościej. Dobrze przekazana informacja będzie mieć wpływ na cały proces leczenia pacjenta i jego szybszy powrót do zdrowia – akcentuje.

Postulaty RPP poparł dr Maciej Hamankiewicz, prezes Naczelnej Izby Lekarskiej (NIL), która organizuje dla lekarzy szkolenia z komunikacji z pacjentem.  —kek

Wydanie: 11059

Wydanie: 11059

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament