Lublin bliżej Warszawy
transport | Pociągi jeżdżą już nowym kolejowym mostem nad Wieprzem w Dęblinie. Druga przeprawa będzie gotowa do końca roku. janina blikowska
Modernizacja kolejowej „siódemki" jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycję współfinansują fundusze unijne. Jej wartość szacowana jest na 3,4 mld zł, z czego 2,9 mld zł to wsparcie z Brukseli.
Nowa przeprawa ma 170 m i waży tysiąc ton. To fragment modernizowanej trasy Lublin–Warszawa. To niejedyna duża inwestycja kolejowa w regionie.
Trwa modernizacja linii kolejowej E20 między Siedlcami a Terespolem. Nowy przystanek zyskają mieszkańcy Białej Podlaskiej, wyremontowane zostaną również inne stacje. Pierwsze pociągi pod koniec czerwca przejechały nowym mostem nad Wieprzem koło Dęblina. – Budowa tych mostów to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa–Lublin – przyznaje Karol Jakubowski z PKP PLK.
W maju 1000-tonowy stalowy obiekt zmontowany na brzegu przesunięto za pomocą siłowników na przygotowane wcześniej filary. Przeprawa o szerokości 22 m jest osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Nowy most umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych. Jadą tędy pociągi m.in. z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta