Czy samorządy potrzebują certyfikatów?
Wiele jednostek samorządowych nie odnawia certyfikatów zarządzania jakością, chociaż utrzymuje normy zgodne z tym systemem.
Pierwszy certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001 przyznano kanadyjskiemu miastu Saint Augustine de Desmonres w 1995 roku. W Polsce pionierem systemu został w 1999 roku Urząd Miasta w Dzierżoniowie. Od tamtego czasu ponad 250 polskich urzędów miast, powiatów i urzędów marszałkowskich poddało się procesowi certyfikacji systemu zarządzania jakością ISO 9001. Dziś dyplomy posiada nie więcej niż 30 z nich. Czy certyfikacja okazała się sprawą tylko mody?
Bezpieczeństwo ważniejsze od jakości
– Boom zainteresowania systemem zarządzania jakością mamy, zarówno w Polsce jak i na świecie, za sobą. Nadal samorządy interesują się tym systemem, ale jest ono stabilne. Wiele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta