Firmy zamknięte na osoby LGBT
handel | W Polsce komunikacja z klientami z mniejszości seksualnych należy do rzadkości. Tymczasem na takiej otwartości firmy mogą zyskać. Jak na Zachodzie. piotr mazurkiewicz
Kampanie reklamowe skierowane do przedstawicieli mniejszości seksualnych w Polsce w zasadzie nie występują, choć biznes już dawno odkrył potencjał tej grupy. W Polsce jest ona wciąż ignorowana, choć jak wynika z badania firmy Nielsen, udostępnionego „Rzeczpospolitej", aż 80 proc. konsumentów chętniej kupowałoby produkty firm, które promują równouprawnienie i różnorodność.
Różnice w zakupach
– O grupie LGBT mówimy zazwyczaj zbiorczo, jednak musimy pamiętać, że jest to zbiór tożsamości bardzo zróżnicowanych. W naszym raporcie wyraźnie widzimy tę rozbieżności – kobiety kupują więcej zdrowych i naturalnych produktów, a mężczyźni – produktów do pielęgnacji, kobiety 40+ robią o wiele więcej zakupów online niż ich heteroseksualne koleżanki, zaś starsi mężczyźni LGBT+ są o wiele bardziej aktywni – mówi Magdalena Markowska, starszy analityk w Nielsen Polska oraz liderka ERG PRIDE Poland.
– Każda z tych grup ma swoje unikalne potrzeby i preferencje, które też konsekwentnie różnią się od wyborów osób heteroseksualnych – dodaje.
Jak podaje Nielsen w raporcie, młode kobiety LGBT dużo chętniej kupują produkty z półki ze zdrową żywnością i niespecjalnie chcą gotować. Nie interesuje ich też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta