Nowelizacja ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym
Nowe regulacje precyzują następstwa nieprawidłowej realizacji projektu PPP przez partnera prywatnego. Umożliwiają też – w określonych przypadkach – wyłączenie odpowiedzialności partnera publicznego.
19 września br. bezwzględnie obowiązujące staną się przepisy ustawy z 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz niektórych innych ustaw (dalej: nowelizacja). Nowelizacja, poza wprowadzeniem między innymi gruntownych zmian dotyczących zarówno fazy przygotowawczej projektów PPP, jak i samej procedury wyboru partnera prywatnego, modyfikuje jednocześnie wiele istotnych zagadnień związanych z wdrożeniem etapu realizacyjnego tego typu projektów, co zostanie w szerszy sposób omówione w niniejszej części cyklu.
Kontrola realizacji projektu PPP
Niejednokrotnie bolączką podmiotów publicznych – także w krajach, gdzie formuła PPP jest powszechnie praktykowana – są trudności związane z egzekowaniem uprawnień kontrolnych w ramach zawartych w tym modelu kontraktów. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Wymienić w tym zakresie można chociażby brak dedykowanych temu celowi zasobów ludzkich i organizacyjnych po stronie publicznej, czy też długoletni i interdyscyplinarny charakter oraz wysoki poziom szczegółowości zawieranych kontraktów.
Na ten – istotny z punktu widzenia efektywności wykonywania zadań publicznych – problem zwrócił uwagę również ustawodawca, decydując się na doprecyzowanie dotychczas obowiązujących w tym zakresie przepisów. W związku z powyższym, przepisy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta