Milion małpek przed południem
Trzy miliony zakupów mocnych alkoholi w małych butelkach rejestrują co dzień sklepy. Badaczy niepokoi, że milion transakcji dokonuje się... rano. aleksandra ptak-iglewska
Małe buteleczki z kolorową wódką są niekwestionowanym przebojem wartego 11 mld zł rynku wódki. To jedyna kategoria, która naprawdę szybko rośnie. Co cieszy producentów, zaczyna niepokoić badaczy z firmy Synergion, którzy zauważyli, że rzesza klientów sięga po mocny alkohol w godzinach, kiedy lepiej być trzeźwym, a co trzecia butelka z trzech milionów kupowanych dzień w dzień sprzedawana jest przed południem.
Kupić skoro świt
– Nasze szacunki to trzy miliony klientów, które dziennie kupują te małe butelki, a ponad milion transakcji ma miejsce przed godziną dwunastą – mówi Michał Kociankowski, prezes firmy badawczej Synergion. Trzy miliony osób dorosłych to w Polsce blisko jedna piąta rynku pracy lub populacja kilku dużych miast. – Widzimy, że te zakupy dzieją się w bardzo różnych porach, kupują niemal wszystkie grupy społeczne, a zakup odbywa się w przekonaniu, że jest to sprawa błaha, drobna, niespecjalnie znacząca – mówi Ko ciankowski. Temat go zainteresował, bo – jak mówi – małe wódki bardzo intensywnie się rozwijają, mimo że nie mają specjalnego wsparcia czy promocji. A to oznacza, że trafiły na jakąś istotną motywację konsumentów. Badanie „Dokąd płynie mała wódka" przeprowadzili w ramach badania rynku alkoholowego, prowadzonego na zlecenie Związku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta