Ochrona danych osobowych w procedurze administracyjnej
Od 4 maja organ administracji, który uzyska od strony jej dane osobowe, będzie musiał przekazać informację o ich przetwarzaniu. Powinien to zrobić przy pierwszej czynności skierowanej do strony.
Celem nowych regulacji jest zharmonizowanie rozwiązań zawartych w ustawach z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO). Dokonuje tego ustawa z 21 lutego 2019 r. (dalej nowelizacja), która zmienia 162 ustaw, w tym kodeks postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Większość przepisów nowelizacji, w tym zmiany w k.p.a., wejdą w życie 4 maja 2019 r.
Wymóg przekazania informacji
W art. 13 ust. 1 RODO określono informacje, jakie trzeba podawać w razie zbierania danych od osoby, której dotyczą dane. W takim przypadku administrator, podczas pozyskiwania danych, podaje m.in. swoją tożsamość i dane kontaktowe, dane kontaktowe inspektora ochrony danych (por. art. 37 RODO), cele przetwarzania danych i podstawę prawną przetwarzania oraz informacje o odbiorcach danych. Podczas pozyskiwania danych osobowych, administrator podaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta