Zakupy na żywo także przez internet
Transmisja pakowania produktu czy też przegląd kolorów czy fasonów – live streaming podbija rynek zakupów online. Trend ten z Chin dotarł do Europy.
W Chinach sprzedawcy internetowi na ogromną skalę korzystają już ze wsparcia live streamingu. Dzięki temu mogą na bieżąco rozwiązać wszystkie dylematy potencjalnego klienta, który może spytać o wszystko, od razu to zobaczyć i przynajmniej teoretycznie mieć pewność, że kupuje produkt, który właśnie ogląda.
Chiny rozkręciły sprzedaż na żywo
O ile w krajach zachodnich streaming live kojarzony jest raczej z treściami typu poradniki czy rozrywka, o tyle w Chinach trafia głównie jako wsparcie do handlu. Tamtejsze media podają, że w 2018 r. sprzedaż ze wsparciem transmisji na żywo jednego z czołowych serwisów grupy Alibaba czyli Taobao, wyniosła aż ponad 15 mld dol. – oznacza to w ujęciu rocznym wzrost o 400 proc.
Dlatego serwis mocno stawia na rozwój takich treści. Obecnie transmisje prowadzi ponad 4 tys. jego sprzedawców, którzy odpowiadali w sumie za 150 tys. godzin streamingu dziennie – 80 proc. to kobiety. Taobao podaje, że dziennie 600 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta