Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sześć lat inicjatywy

30 kwietnia 2019 | Dodatki Jednodniowe
1 22 sierpnia 2018 roku wyspa Male, będąca stolicą Malediwów, została połączona z międzynarodowym lotniskiem dzięki chińsko-malediwskiemu mostowi Przyjaźni. Most liczący 2 kilometry długości znajduje się na północnym Atolu Male na Malediwach i łączy wyspę Male z lotniskiem oraz wyspą Hulhule.  Jest to najważniejszy projekt infrastrukturalny łączący wyspy na Malediwach
źródło: materiały prasowe
1 22 sierpnia 2018 roku wyspa Male, będąca stolicą Malediwów, została połączona z międzynarodowym lotniskiem dzięki chińsko-malediwskiemu mostowi Przyjaźni. Most liczący 2 kilometry długości znajduje się na północnym Atolu Male na Malediwach i łączy wyspę Male z lotniskiem oraz wyspą Hulhule. Jest to najważniejszy projekt infrastrukturalny łączący wyspy na Malediwach
2 10 listopada 2018 roku w Mozambiku oficjalnie otwarto most Maputo, najdłuższy wiszący most w Afryce. Wraz z jego otwarciem CRBC (China Roads and Bridges Corporation), kontraktor odpowiedzialny za budowę, ukończył również cały projekt rozbudowy siatki połączeń w tamtym rejonie. Projekt obejmował połączenie stolicy Mozambiku, leżącej na północy kraju, z Republiką Południowej Afryki oraz popularnym miejscem turystycznym, tzw. Złotym Rogiem, za pomocą mostu wiszącego i dwóch głównych dróg lądowych. Przyczyniło się to do rozwoju lokalnej turystyki, logistyki i integracji regionalnej
źródło: materiały prasowe
2 10 listopada 2018 roku w Mozambiku oficjalnie otwarto most Maputo, najdłuższy wiszący most w Afryce. Wraz z jego otwarciem CRBC (China Roads and Bridges Corporation), kontraktor odpowiedzialny za budowę, ukończył również cały projekt rozbudowy siatki połączeń w tamtym rejonie. Projekt obejmował połączenie stolicy Mozambiku, leżącej na północy kraju, z Republiką Południowej Afryki oraz popularnym miejscem turystycznym, tzw. Złotym Rogiem, za pomocą mostu wiszącego i dwóch głównych dróg lądowych. Przyczyniło się to do rozwoju lokalnej turystyki, logistyki i integracji regionalnej
3 Droga państwowa numer 1 w Republice Konga przez autochtonów nazywana jest drogą marzeń. Głównie dlatego, że w wielkim stopniu przyczyniła się do rozwoju tamtejszej gospodarki i społeczeństwa. Budową liczącej 536 kilometrów drogi zajęła się China Construction Group. Powstała ona we wzajemnej współpracy Chin i Konga, która była owocem rozmów podczas szczytu Forum Współpracy Chiny–Afryka 2006. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 2,82 miliarda dolarów, suma została udzielona na zasadzie pożyczki przez Export-Import Bank of China. W marcu 2016 roku ukończono całą drogę, skracając czas jazdy między miastami Brazzaville i Pointe-Noire z siedmiu dni do sześciu godzin, a liczba codziennych przejazdów wzrosła ze stu do czterech tysięcy.
źródło: materiały prasowe
3 Droga państwowa numer 1 w Republice Konga przez autochtonów nazywana jest drogą marzeń. Głównie dlatego, że w wielkim stopniu przyczyniła się do rozwoju tamtejszej gospodarki i społeczeństwa. Budową liczącej 536 kilometrów drogi zajęła się China Construction Group. Powstała ona we wzajemnej współpracy Chin i Konga, która była owocem rozmów podczas szczytu Forum Współpracy Chiny–Afryka 2006. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 2,82 miliarda dolarów, suma została udzielona na zasadzie pożyczki przez Export-Import Bank of China. W marcu 2016 roku ukończono całą drogę, skracając czas jazdy między miastami Brazzaville i Pointe-Noire z siedmiu dni do sześciu godzin, a liczba codziennych przejazdów wzrosła ze stu do czterech tysięcy.
4 „Aleja Niepodległości” w Port Moresby, stolicy Papui-Nowej Gwinei, zbudowana przez China Harbour Engineering, to jedyna taka w tym kraju sześciopasmowa autostrada. Oficjalne otwarcie nastąpiło 16 listopada 2016 roku, dokładnie w dzień przed inauguracją 26. Spotkania Liderów Ekonomicznych APEC. Gubernator Portu Moresby Powes Parkop uważa ukończenie i otwarcie „Alei Niepodległości” za przełomowe wydarzenie i sądzi, że droga będzie służyć całej ludności przez dziesięciolecia.
źródło: materiały prasowe
4 „Aleja Niepodległości” w Port Moresby, stolicy Papui-Nowej Gwinei, zbudowana przez China Harbour Engineering, to jedyna taka w tym kraju sześciopasmowa autostrada. Oficjalne otwarcie nastąpiło 16 listopada 2016 roku, dokładnie w dzień przed inauguracją 26. Spotkania Liderów Ekonomicznych APEC. Gubernator Portu Moresby Powes Parkop uważa ukończenie i otwarcie „Alei Niepodległości” za przełomowe wydarzenie i sądzi, że droga będzie służyć całej ludności przez dziesięciolecia.
5 Projekt Colombo Port City został opracowany wspólnie przez rząd Sri Lanki i China Harbour Colombo Port City Co., Ltd. i jest kluczowym projektem w budowie Morskiego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Sri Lanką. Poprzez meliorację wodną oba kraje planują zbudować wysokiej klasy kompleks miejski łączący finanse, turystykę, logistykę i IT. Zdjęcie przedstawia cztery łodzie melioracyjne wykorzystywane do przekształcenia terenu pod budowę.
źródło: materiały prasowe
5 Projekt Colombo Port City został opracowany wspólnie przez rząd Sri Lanki i China Harbour Colombo Port City Co., Ltd. i jest kluczowym projektem w budowie Morskiego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Sri Lanką. Poprzez meliorację wodną oba kraje planują zbudować wysokiej klasy kompleks miejski łączący finanse, turystykę, logistykę i IT. Zdjęcie przedstawia cztery łodzie melioracyjne wykorzystywane do przekształcenia terenu pod budowę.
6 Nowy Port w Ad-Dausze, stolicy Kataru, jest obecnie największym tego typu portem na Bliskim Wschodzie. Zajmuje powierzchnię 26 kilometrów kwadratowych, a łączny koszt budowy szacowany jest na 7,4 miliarda dolarów. Po ukończeniu będzie w stanie przeładować rocznie 7,5 miliona kontenerów. Głównym wykonawcą został China Harbour Engineering. Zdjęcie przedstawia pierwszą fazę projektu.
źródło: materiały prasowe
6 Nowy Port w Ad-Dausze, stolicy Kataru, jest obecnie największym tego typu portem na Bliskim Wschodzie. Zajmuje powierzchnię 26 kilometrów kwadratowych, a łączny koszt budowy szacowany jest na 7,4 miliarda dolarów. Po ukończeniu będzie w stanie przeładować rocznie 7,5 miliona kontenerów. Głównym wykonawcą został China Harbour Engineering. Zdjęcie przedstawia pierwszą fazę projektu.

Od 25 do 27 kwietnia w Pekinie po raz drugi odbyło się 
Forum Pasa i Szlaku, którego główny temat zawierał się w haśle „Wspólna budowa Pasa i Szlaku – kształtowanie lepszej przyszłości". Hu Zexi
People's Daily

 

Przedstawiciele ponad 100 krajów – w tym prawie 40 przywódców państw – spotkali się w Pekinie, by dyskutować na temat współpracy międzynarodowej w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku (BRI).

W ciągu ostatnich sześciu lat, począwszy od jesieni 2013 roku, na drodze współpracy dotyczącej BRI wyróżniają się wydarzenia, które niczym kamienie milowe decydowały o dalszym jej losie. To właśnie wtedy przewodniczący Chin Xi Jinping po raz pierwszy zaproponował jej utworzenie.

W marcu 2015 roku wydano w Chinach dokument zatytułowany „Wizja i działania w sprawie wspólnego budowania Pasa Gospodarczego wzdłuż Jedwabnego Szlaku i Morskiego Jedwabnego Szlaku XXI wieku", w którym przedstawiono światu koncepcje i plany współpracy inicjatywy Pasa i Szlaku.

W grudniu tego samego roku utworzono Azjatycki Bank Inwestycji Infrastrukturalnych. Jak do tej pory efekty jego działań przerosły ówczesne oczekiwania.

W maju 2017 roku w Pekinie po raz pierwszy odbyło się Forum Pasa i Szlaku, podczas którego poruszono 76 spraw i poczyniono konkretne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11344

Wydanie: 11344

Spis treści
Zamów abonament