Przy uldze kluczowa jest faktura
Z punktu widzenia sprzedającego istotna jest informacja o dacie odebrania faktury przez nabywcę. Tylko wtedy może ustalić, czy została opłacona w terminie.
Udzielanie przez sprzedających ulg we wpłatach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nadal budzi wiele wątpliwości. W związku z pytaniami, jakie kierują do naszej organizacji pracodawcy, skierowaliśmy prośbę o odpowiedź na te pytania do PFRON. Publikujemy odpowiedzi Funduszu.
∑ Klient zapłacił po terminie fakturę za luty. Nie wystawiliśmy mu informacji o wysokości ulgi we wpłacie na PFRON (INF-U). W kwietniu została wystawiona faktura-korekta zwiększająca kwotę należności z nowym terminem płatności. Klient zapłacił za korektę w terminie. Czy możemy wystawić INF-U od zapłaconej korekty?
Jednym z warunków obniżenia wpłaty na PFRON jest uregulowanie należności za zakup produkcji lub usługi w terminie określonym na fakturze. Korekta faktury nie jest odrębnym bytem i jej wystawienie nie oznacza, że sprzedający sporządza kolejną informację o kwocie obniżenia wpłat. Sprzedający w takiej sytuacji koryguje informację o kwocie obniżenia wpłat, jeśli taką informację wystawił wcześniej. Potwierdza to m.in. treść przepisu art. 22 ust. 5 pkt 2 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2018 r., poz. 511 z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta