Ekologia w polskich flotach to wciąż tylko nisza
ROZMOWA | Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu Carefleet SA
Czy dużo firm interesuje się samochodami z napędami alternatywnymi?
To zależy, czy chodzi o samochody z napędem hybrydowym czy o auta elektryczne. W przypadku tych pierwszych możemy mówić o dość dynamicznym wzroście zainteresowania, który obserwujemy rok do roku. Polscy przedsiębiorcy coraz częściej, wybierając samochody służbowe, rozważają zakup hybryd. Jest to trend wynikający zarówno z dużo większej niż kilka lat temu popularności tego typu pojazdów, jak też z rosnącej świadomości odnośnie do zalet i wad ich posiadania – nie tylko w kontekście ekonomicznym, ale również użytkowym. Dwa lata temu Carefleet sfinansował w formie wynajmu długoterminowego ponad 400 toyot yaris hybrid dla Grupy Eurocash, co było największym zamówieniem na hybrydową yarisę w polskiej historii marki Toyota. Wtedy samochodami z napędami hybrydowymi były zainteresowane przede wszystkim duże przedsiębiorstwa. Dziś o tego typu pojazdy pytają również firmy z sektora MŚP. Z kolei zainteresowanie biznesu samochodami elektrycznymi w ujęciu ogólnym wciąż należy traktować jako swoistą niszę.
Jakie są ich doświadczenia firm związane z pojazdami napędzanymi alternatywnie? Czy zwracają one uwagę na wartości rezydualne lub TCO?
Większość firm, bez względu na to, czy użytkuje samochody z napędami tradycyjnymi czy alternatywnymi, zwraca uwagę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta