Polscy przedsiębiorcy nadal często są bez planu B
Cyfryzacja musi być dostosowana do rynku, a o jej skuteczności decyduje w pierwszej kolejności dopasowanie do potrzeb i możliwości technologicznych klientów – mówi Greg Micyk, prezes FERRATUM. materiał powstał przy współpracy z ferratum
Jak wygląda rynek faktoringu w Polsce, jaka jest jego wartość?
Rocznie wartość całego rynku faktoringu w Polsce sięga około 200 mld zł. Większość tej sumy to tradycyjny rynek faktoringowy, ale dynamicznie rośnie też rynek mikro- i nanofaktoringu, wyceniany dziś na 40 mld zł. Widoczna jest silna polaryzacja usług. Z jednej strony mamy banki i wyspecjalizowane firmy, które zajmują się dużymi przedsiębiorstwami, z drugiej – faktoring dla startupów i mikroprzedsiębiorstw. Brakuje podmiotów koncentrujących się na firmach, które mają np. dwa, trzy lata, są już zbyt duże, żeby korzystać z mikrofaktoringu, a wciąż za mało dojrzałe, by otrzymać faktoring oferowany przez banki. Ta luka w usługach to niewykorzystany potencjał i blokada dla tych przedsiębiorstw, którym finansowanie pozwoliłoby osiągnąć bezpieczny poziom stabilności. To właśnie dlatego zdecydowaliśmy się skoncentrować na tym segmencie i na fakturach w przedziale pomiędzy 4 tys. zł, a 450 tys. zł. Chcemy wspierać firmy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta