Rowery zmieniają życie miast
Jednoślad nie zajmuje dużo miejsca, nie tworzy korków, nie produkuje także zanieczyszczeń ani nie hałasuje.
Łączna długość dróg dla rowerów w Polsce przekracza już 12 tys. km i wciąż rośnie – podaje GUS. Urząd brał pod uwagę tylko ścieżki i drogi rowerowe, bez tzw. szlaków rowerowych wytyczonych w wielu województwach.
Liderem wśród miast rozbudowujących rowerową infrastrukturę jest Warszawa. Ma ona już 600 km tras, a tylko w tym roku ma przybyć kolejne 80 km. Do najbardziej rowerowych miast – stale rozbudowujących infrastrukturę – należą też Wrocław (290 km dróg rowerowych), Kraków (220 km), Łódź (188 km), Gdańsk (188 km), Katowice (165 km), Poznań (175 km), Lublin (140 km), Szczecin (135 km) i Bydgoszcz (85 km).
Miasta dla rowerzystów
– Najlepszym sposobem, aby zachęcić Polaków do jeżdżenia na rowerze, jest dalsza rozbudowa spójnej infrastruktury ułatwiającej bezproblemowy przejazd rowerem przez całe miasto – mówi Marcin Dumnicki, prezes Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów, który przez pewien czas mieszkał w Amsterdamie.
– Rower to proste rozwiązanie wielu urbanistycznych bolączek. Nie zajmuje dużo miejsca, nie tworzy korków, nie produkuje zanieczyszczeń, nie hałasuje. Dzięki dobrej infrastrukturze jazda na rowerze po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta