Młode firmy muszą się pilnować, by nie tracić klienta z pola widzenia
Choć wiele rodzimych startupów z powodzeniem prowadzi globalną działalność, to wciąż jednak nie mamy ani jednego jednorożca. Eksperci nie mają wątpliwości, że niedługo doczekamy się kilku spółek wycenianych na ponad 1 mld dolarów. michał duszczyk
Rusza VI edycja organizowanego przez „Rzeczpospolitą" konkursu dla młodych firm, pracujących nad nowatorskimi produktami i usługami – „Orzeł innowacji – Startup". W jego ramach chcemy wyłonić i nagrodzić firmy, które skutecznie wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania oraz projekty, które mają szansę na udane wdrożenie rynkowe. Być może będą wśród nich spółki, których przyszła wycena przebije magiczny pułap 1 mld dol. To właśnie o młodych, innowacyjnych firmach, których wartość osiąga ów poziom, przyjęło się mówić jednorożce. Niestety, dotąd w naszym kraju nie powstał żaden startup, który można byłoby określić w ten sposób. Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, jest jednak optymistką. W styczniu br. deklarowała, że być może jeszcze w 2019 r. nad Wisłą pojawi się pierwszy taki podmiot.
Konfrontacja z użytkownikami
– Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój polskiego rynku startupów oraz fakt, iż wielu młodych przedsiębiorców z Polski już teraz z powodzeniem prowadzi działalność na globalnym rynku, jestem pewna, że w niedalekiej perspektywie doczekamy się nie jednego, a kilku polskich jednorożców – nie ma wątpliwości Patrycja Panasiuk, dyrektor Biura Innowacji w PKN Orlen.
Wtóruje jej Michał Madura, dyrektor w studio badawczo-projektowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta