Ciężarówkami przez Azję z Chin do Europy
Polscy przewoźnicy przygotowują się do obsługi handlu z Chinami. Problemem jest brak ładunków powrotnych do Chin oraz kłopotliwe procedury. robert przybylski
Chiny przekonały Rosję do zgody na budowę czteropasmowej autostrady łączącej przejście graniczne Sagarchin w Kazachstanie z granicą z Białorusią w okolicach Smoleńska. Koszt liczącego 2 tys. km rosyjskiego odcinka oszacowany został na 600 mld rubli (36 mld zł), a jego budowa w formule partnerstwa publiczno-prywatnego może potrwać 12–14 lat. Bank Światowy przewiduje, że korytarz drogowy spowoduje podwojenie przewozów ładunków między Chinami i Europą.
Połączenie drogowe może stanowić tańszą alternatywę dla dotowanych przewozów kolejowych. Znalezienie taniego transportu ułatwi eksport chińskich towarów i aktywizację północno-zachodniej części...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta