Paczki wracają do e-sklepów
Odsyłamy nawet co dziesiąty produkt, który kupujemy online. Trend nakręcają same e-sklepy. Już 20 proc. z nich oferuje bowiem darmowe zwroty. Usługa ta stała się elementem walki o klienta. michał duszczyk
Handel online przeobraża się cały czas, a jedna z bardzo istotnych zmian dokonała się w ciągu ostatnich kilku lat w obszarze zwrotu produktów. – Odkąd klienci mają zagwarantowane prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny, coraz częściej z niego korzystają. Choć rosnąca fala zwrotów jest dla e-sklepów dużym wyzwaniem, sprawna polityka zwrotów może stać się istotną przewagą konkurencyjną – mówi Małgorzata Kowalska, UX research consultant w Edisonda.
To dlatego – jak wynika z raportu „Koszyk roku 2019", opracowanego przez firmy Twisto i Edisonda – już 20 proc. e-sklepów wprowadziło darmowe zwroty.
Śladami Zalando
Analizy wskazują, iż dziś dwie trzecie kupujących w sieci zniechęca do zakupów fakt, że muszą płacić za potencjalne zwroty.
– Najważniejszym kryterium wyboru sklepu internetowego pozostają ceny oferowanych w nim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta