Moda na oszczędność
Polacy chcą więcej odkładać. Ale ich wydatki nadal będą szybko rosły. Grzegorz Siemionczyk
Skłonność konsumentów nad Wisłą do oszczędzania jeszcze nigdy nie była tak wysoka, jak dziś. Tak sugerują ich odpowiedzi na pytanie, czy najbliższych 12 miesięcy będzie dobrym czasem na oszczędzanie. We wrześniu odsetek ankietowanych przez GUS, którzy odpowiedzieli twierdząco, przewyższył o 7,5 pkt proc. odsetek respondentów, którzy odpowiedzieli przecząco. Był to dopiero czwarty raz, gdy wskaźnik ten był na plusie. Od 2010 r. średnio wynosił -25 pkt proc., co oznacza, że przewagę mieli ci konsumenci, którzy uważali okoliczności za niesprzyjające oszczędzaniu.
Deklaracje i rzeczywistość
Do tej zmiany doszło, mimo że realne stopy procentowe wskutek wzrostu inflacji w ostatnich miesiącach znalazły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta