Biznes czeka radykalna transformacja
Kończy się już taki CSR, który umożliwia firmom podejmowanie niewielkich zobowiązań w dowolnie wybranych obszarach, istotnych przede wszystkim z punktu widzenia firmy, jej reputacji – wskazuje prof. dr hab. Bolesław Rok. Jeremi Jędrzejkowski
Jak biznes podchodzi dziś do CSR?
O społecznej odpowiedzialności biznesu dyskutujemy w Polsce już od wielu lat. Dyskusje są coraz ciekawsze, ale rzeczywistych, wielkoskalowych zmian w postawach uczestników rynku nie widzę. Wciąż powtarza się znane zaklęcia o potrzebie skutecznego wsparcia ze strony państwa, o zmianach, na które konsumenci powinni wreszcie reagować. Od czasu do czasu pojawiają się nadzieje związane z dojrzewaniem rynku, rosnącą świadomością ekologiczną, bardziej skutecznymi samoregulacjami wprowadzanymi przez globalnych graczy. Ale kończy się zwykle na wzajemnym przekonywaniu się, jak bardzo jesteśmy już etyczni i odpowiedzialni w biznesie.
Jak ze swojego doświadczenia ocenia pan wdrażanie CSR w polskich firmach?
Widać wyraźnie, że kończy się już taki CSR, który umożliwia firmom podejmowanie pewnych niewielkich zobowiązań w dowolnie wybranych obszarach, istotnych przede wszystkim z punktu widzenia firmy, a szczególnie jej reputacji. Kończy się czas wymyślania kolejnych projektów zaangażowania społecznego i przekazywania drobnych kwot na słuszne cele.
W firmach działających na polskim rynku odpowiedzialność nadal nie wiąże się ze społeczną innowacyjnością, czyli nastawieniem na nowe produkty i usługi użyteczne społecznie, przyczyniające się wprost i jednoznacznie do podnoszenia jakości życia wszystkich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta