Goście na firmowej imprezie bez korzyści w CIT
Wydatki na organizację pikników promujących zdrowy styl życia mogą być kosztem podatkowym, ale tylko w części przypadającej na pracowników, członków ich rodzin, emerytów czy zleceniobiorców.
W dzisiejszych czasach wydatki na budowanie wizerunku firmy czy akcje społecznie użyteczne dla wielu przedsiębiorców stają się nie mniej ważne jak inwestycje w nowe maszyny, technologie czy budynki. Firmy już wiedzą, że to jak marka postrzegana jest na rynku, także przez konsumentów, w dłuższej perspektywie może przełożyć się na jej zyski. I nie szczędzą pieniędzy na nietypowe formy budowania wizerunku jak np. pikniki promujące zdrowy styl życia czy inicjatywy użyteczne społecznie.
Niestety taka inwestycja nie zawsze będzie opłacalna podatkowo. Potwierdził to ostatnio Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 listopada 2019 r. dotyczącym kosztów podatkowych w CIT (II FSK 1359/19, prawomocny).
Wszystko dla zdrowia
Sprawa dotyczyła spółki z branży motoryzacyjnej. We wniosku o interpretację wyjaśniła, że należy do międzynarodowej grupy, która wdrożyła we wszystkich swoich lokalizacjach program promowania wśród pracowników zdrowego stylu życia. Program wprowadzony w korporacji objął też pracowników polskiej spółki.
Głównym założeniem programu jest promowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników, polegające m.in. na walce z nałogiem palenia, zdrowym odżywianiu, uprawianiu sportu, aktywnym spędzaniu czasu wolnego, zwalczaniu stresu itp. Formą realizacji programu będą m.in. pikniki dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta