Nie każdy benefit pasuje pracownikowi
Wellbeing to zyskująca popularność idea, zakładająca kompleksowe podejście do potrzeb pracownika. Wiele firm ją stosuje, choć nawet o tym nie wie... Anna Cieślak-wróblewska
Praca wypełnia większą część naszego aktywnego życia, codziennie spędzamy tam średnio osiem godzin, a często się zdarza, że poświęcamy obowiązkom zawodowym nawet swój czas wolny. Nic dziwnego, że od tego, jak czujemy się w miejscu pracy, zależy nie tylko to, jak wydajnymi jesteśmy pracownikami, ale też jakie mamy samopoczucie.
Holistyczne podejście
Na takie wyzwania odpowiada idea wellbeingu, czyli dbałości pracodawcy o ogólny dobrostan pracownika. Chodzi o zaspokojenie nie tylko tak podstawowych potrzeb jak odpowiednie wynagrodzenie i wygodne stanowisko pracy, ale także o troskę o zdrowie zatrudnionych, ich rozwój zawodowy, ale także rozwój osobisty, choćby poprzez zwiększanie poczucia sensu wykonywanej pracy i poprawę relacji międzyludzkich.
Zaspokojenie tak szeroko pojętego zestawu wymagań wymaga kompleksowego podejścia ze strony firmy i działań na wielu frontach. Z jednej strony mogą być to różnego rodzaju materialne benefity, z drugiej – co jest równie ważne – różne niematerialne inicjatywy, takie jak choćby dbałość o dobrą atmosferę w pracy czy poczucie zaangażowania pracownika w rozwój firmy, nawet jeśli nie jest on jednym z jej szefów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta