Niemieckie dyskonty podbiły Wielką Brytanię
To kolejny kraj, w którym sieci Aldi i Lidl rosną dużo szybciej niż konkurencja i odbierają klientów innym graczom. Nad Wisłą ich siła jest jeszcze większa.
Sieć Aldi podała, że w ciągu czterech tygodni sezonu świątecznego jej sprzedaż w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy przekroczyła wartość 1 mld funtów. Oznacza to, że była aż 7,9 proc. wyższa niż w tym okresie rok wcześniej, a w ostatnim tygodniu przed Wigilią zwyżki sprzedaży były nawet dwucyfrowe. Brytyjskie sieci mogą o takich wynikach zapomnieć.
Rekordowe święta
Na rynku tak dojrzałym i podzielonym jak brytyjski to tym większy sukces. A dodatkowo Aldi systematycznie powiększa swoje udziały, ma już nawet ok. 10 proc. rynku spożywczego. Ponad 20 proc. należy do Tesco, które jednak w ostatnich latach straciło część...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta