Jak rozliczyć sprzedaż biletów komunikacyjnych
W przypadku świadczenia usługi przychód powstaje w momencie jej wykonania, wystawienia faktury albo uregulowania należności, w zależności od tego, które z tych zdarzeń miało miejsce wcześniej.
- Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług pasażerskich w zbiorowym transporcie drogowym. Spółka sprzedaje bilety na przejazdy jednorazowe, a także bilety miesięczne. Wszystkie bilety sprzedawane są przed podróżą i płatności za nie pobierane są przez spółkę z góry. W którym momencie powstaje przychód w spółce z tytułu świadczenia usług przewozowych i sprzedaży biletów jednorazowych oraz miesięcznych? – pyta czytelniczka.
Z ustawy o CIT wynika, że przychodami są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Za datę uzyskania przychodu uważa się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień wystawienia faktury albo uregulowania należności. Ustawa o CIT wskazuje, że przychodami związanymi z działalnością gospodarczą są także przychody należne, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane. W praktyce pojawia się problem w którym momencie należy rozpoznać przychód z tytułu świadczenia usług pasażerskich w transporcie komunikacyjnym: czy w momencie wykonania usługi przewozu, czy w momencie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta