Przez cieplejszy klimat mocno traci sprzedaż opon zimowych
Na polskim rynku opon odbijają się problemy nie tylko transportu, ale też całej gospodarki. W oponach do aut osobowych większą sprzedaż zapewniają tylko SUV-y.
Blisko 12 mld złotych wart był w 2019 r. polski rynek opon. Sprzedaż zmalała: w oponach do samochodów osobowych spadek w porównaniu z 2018 r. sięgnął 8 proc., przy czym ten segment rynku ratowały jedynie auta typu SUV, gdzie popyt się zwiększył. Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) mniejsza była sprzedaż opon do samochodów dostawczych, ciężarowych i ciągników rolniczych, a także opon przemysłowych. Lepiej było z oponami motocyklowymi – ich zakupy podskoczyły r./r. o jedną dziesiątą.
Sytuacja ze sprzedażą opon w znacznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta