Franczyza kwitnie, pomaga niedzielny zakaz
Rynek franczyzowy rozwija się w Polsce od lat i nie zwalnia. Dla dużych firm to jeden ze sposobów na walkę z niedzielnym zakazem.
Z danych firmy doradczej PwC wynika, że polski rynek franczyzowy może w tym roku urosnąć o ponad 2 tys. punktów i będzie ich już 83,2 tys. Za otwarcia odpowiada nie tylko sektor spożywczy, są to również punkty gastronomiczne czy usługowe. Najwięcej to handel, i dla niezależnych firm często taka opcja to szansa na przetrwanie na konkurencyjnym rynku. Wchodząc do grupy franczyzowej, działają pod znaną marką oraz korzystają z usług reklamowych czy wspólnych zakupów, oczywiście za opłatą.
– Rynek franczyzowy rozwija się bardzo dynamicznie, widać mocny zwrot w tym kierunku ze strony sieci dotychczas stawiających na rozwój poprzez otwieranie własnych sklepów. Przykładem może być Biedronka – mówi Michał Bliźniak, dyrektor w PwC. – Zakaz handlu w niedziele oczywiście...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta