Coca-Cola: napoje podwoją ceny
Biznes szykuje strategie na nadejście podatku od słodkich napojów. Łatwiej mają koncerny międzynarodowe, które zdobyły już doświadczenia we Francji czy Meksyku. Wszyscy narzekają na bardzo krótki czas wejścia regulacji w życie. Aleksandra Ptak-Iglewska
Najprawdopodobniej Polska wkrótce dołączy do grona 39 państw z całego świata, które opodatkowały słodzone napoje. Bank Światowy twierdzi, że w odróżnieniu od alkoholu i papierosów słodkie napoje są bardziej wrażliwe na wzrost cen – co oznacza, że podatkami jednak można ograniczyć ich popularność. Biznes z kolei boi się silnego wzrostu cen i pilnie szuka strategii przetrwania.
Rząd chce 3 mld zł
Rząd przyjął we wtorek 4 lutego projekt ustawy ministra zdrowia, wprowadzającej podatek od słodkich napojów oraz opłaty za alkohol sprzedawany w małych butelkach. Projekt ustawy o „zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów" powstał w szalonym tempie, konsultacje w jego sprawie trwały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta