Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jaka część akt, takie grupowanie

05 marca 2020 | Kadry i Płace | Sebastian Kryczka

W częściach A, B i C akt osobowych można grupować dokumenty powiązane tematycznie. W części D 
trzeba odrębnie wydzielić dokumentację związaną 
z każdą karą.

Każdy pracodawca, niezależnie od wielkości zatrudnienia oraz formy organizacyjno-prawnej, ma obowiązek założyć i prowadzić akta osobowe oddzielnie dla każdego pracownika. Tym samym zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika, nawet na pół etatu, powoduje konieczność założenia czterech części akt osobowych – A, B, C i D. Akta osobowe stanowią przy tym część dokumentacji pracowniczej, na którą składa się również dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.

Każda z czterech części akt osobowych dotyczy osobnej fazy w ramach relacji „ubiegający się o zatrudnienie – pracodawca", „pracownik – pracodawca". Przykładowo teczka A zawiera dokumentację związaną z ubieganiem się o zatrudnienie, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11600

Wydanie: 11600

Spis treści

Rzecz o zdrowiu

Nieprzypisane

Zamów abonament