Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka bio hitem w sklepach

05 marca 2020 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Sprzedaż certyfikowanych produktów eko rośnie trzy razy szybciej niż cały rynek. Największe udziały ekologiczne wersje mają w nabiale i produktach dla dzieci, ale również w alkoholach.

 

Z niepublikowanego jeszcze raportu firmy Nielsen, który poznała tylko „Rzeczpospolita", wynika, że w 2019 r. sprzedaż produktów oznaczonych unijnym certyfikatem eko, czyli tzw. zielonego listka, wzrosła o 15,7 proc. (do 620 mln zł). Dane nie obejmują jednak produktów niepakowanych, jak owoce i warzywa czy pieczywo, więc faktyczny rozmiar rynku jest jeszcze większy. Nielsen nie liczy również sklepów specjalistycznych oraz internetowych, a to dla takich produktów ważny kanał zbytu.

Alkohol z listkiem

Firma podaje, że wśród produktów bio najwięcej sprzedaje się jogurtów czy dań dla dzieci, ale są niespodzianki. – Czwarte miejsce zajmuje wódka bio, której sprzedaż warta była prawie 30 mln zł, pięć razy więcej niż w 2018 r. Podobnie jak pozostałe produkty bio, sprzedaje się najlepiej w sklepach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11600

Wydanie: 11600

Spis treści

Rzecz o zdrowiu

Nieprzypisane

Zamów abonament