Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To nie praca, to służba

30 marca 2020 | Ekonomia i rynek | Danuta Walewska
Na Lotnisku Chopina normalnie funkcjonuje ruch cargo i część operacji pasażerskich, tych uzgodnionych z ULC
autor zdjęcia: Dariusz KŁosinski
źródło: Rzeczpospolita
Na Lotnisku Chopina normalnie funkcjonuje ruch cargo i część operacji pasażerskich, tych uzgodnionych z ULC
Wyzwaniem było przygotowanie portu do potoków pasażerskich  w czasach pandemii  i dostosowanie liczby zasobów do nowej sytuacji
autor zdjęcia: Dariusz KŁosinski
źródło: Rzeczpospolita
Wyzwaniem było przygotowanie portu do potoków pasażerskich w czasach pandemii i dostosowanie liczby zasobów do nowej sytuacji

Na terenie Lotniska Chopina działa wiele podmiotów, które teraz współpracują znacznie ściślej niż w czasach, kiedy pandemii nie było. Na razie wiadomo, że rejsy repatriacyjne #LOTdoDomu będą wykonywane do 5 kwietnia. W stołecznym porcie nie ma paniki, pracownicy są zabezpieczeni i nikt do pracy nie jest zmuszany. Partnerem Publikacji jest przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze

 

Obsługa ruchu lotniczego na ziemi: ruch mniejszy, ale inny

Normalnego ruchu pasażerskiego nie ma, ale pasażerowie są. – Samoloty wylatują w ramach akcji #LOTdoDomu, przylatują maszyny obcych przewoźników, najczęściej puste, i zabierają z Polski swoich obywateli. A w częstotliwości rejsów cargo i pocztowych nie ma spowolnienia – mówi Krzysztof Skowroński z działu koordynacji. To koordynacja decyduje, który samolot podjedzie do rękawa, a kiedy pasażerowie na płycie lotniska muszą wsiadać do autobusów. – Staramy się, aby do rękawów podjeżdżały samoloty duże, głównie dreamlinery LOT-u. Jeśli są dostępne stanowiska podprowadzamy tam mniejsze maszyny. Zdarza się jednak, że w ciągu godziny ląduje np. pięć, sześć samolotów, wtedy do rękawa nie da się wszystkich podprowadzić, a czas na odprawę się wydłuża. Do nas należy podanie informacji służbom w terminalu, ilu jest pasażerów, u których za chwilę trzeba sprawdzić stan zdrowia i rozdać karty lokalizacyjne. Współpracujemy ze Strażą Graniczną, informujemy też agentów obsługi naziemnej, że wypuszczamy pasażerów i regulujemy ruch osób przechodzących do kontroli.

– Ten ruch jest dzisiaj mniejszy, ale to nie jest pasażer, który przyleciał i poleci dalej. Tylko człowiek, którego według ściśle określonych przepisów trzeba wesprzeć na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11621

Wydanie: 11621

Spis treści

Reklama

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament