Ubezpieczenia: Duży nie znaczy zły
Choć najwięcej skarg klientów na ubezpieczycieli dotyczy największych graczy, to po uwzględnieniu ich udziałów w rynku okazuje się, że zwykle wypadają oni dobrze lub bardzo dobrze, a zastrzeżeń do ich usług nie jest tak dużo. PIOTR SKWIROWSKI
Jak co roku rzecznik finansowy przedstawił swoje sprawozdanie dotyczące działalności w minionym roku. Znalazło się w nim m.in. zestawienie wniosków klientów i osób poszkodowanych o interwencje w związku z działalnością zakładów ubezpieczeń. W 2019 r. rzecznik dostał 12 780 takich wniosków w sprawach indywidualnych.
Przyczyny skarg
Najliczniejsza grupa dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych – 4527 wniosków. Wśród nich najwięcej odnosiło się do obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – 3619 wniosków. Klienci skarżyli się tu przede wszystkim na odmowę uznania roszczenia o odszkodowanie lub opieszałe prowadzenie postępowań likwidacyjnych i utrudnienia w udostępnianiu akt szkody. Twierdzili też, że ubezpieczyciele często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta