Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ubezpieczenia: Duży nie znaczy zły

19 maja 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Choć najwięcej skarg klientów na ubezpieczycieli dotyczy największych graczy, to po uwzględnieniu ich udziałów w rynku okazuje się, że zwykle wypadają oni dobrze lub bardzo dobrze, a zastrzeżeń do ich usług nie jest tak dużo. PIOTR SKWIROWSKI

 

Jak co roku rzecznik finansowy przedstawił swoje sprawozdanie dotyczące działalności w minionym roku. Znalazło się w nim m.in. zestawienie wniosków klientów i osób poszkodowanych o interwencje w związku z działalnością zakładów ubezpieczeń. W 2019 r. rzecznik dostał 12 780 takich wniosków w sprawach indywidualnych.

Przyczyny skarg

Najliczniejsza grupa dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych – 4527 wniosków. Wśród nich najwięcej odnosiło się do obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – 3619 wniosków. Klienci skarżyli się tu przede wszystkim na odmowę uznania roszczenia o odszkodowanie lub opieszałe prowadzenie postępowań likwidacyjnych i utrudnienia w udostępnianiu akt szkody. Twierdzili też, że ubezpieczyciele często...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11662

Wydanie: 11662

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament