Budowa dróg ekspresowych w formule PPP coraz bliżej
Zobowiązania Skarbu Państwa z tytułu umów PPP na budowę dróg ekspresowych, będą mogły być ujęte w taki sposób, by nie obciążały długu publicznego – potwierdził Eurostat.
W czerwcu 2018 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował, że cztery odcinki dróg ekspresowych będą budowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Wedle założeń rządowych, mają to być następujące odcinki dróg:
- S6: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (OMT);
- S6: Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie);
- S10: Bydgoszcz – Toruń;
- S6: zachodnia obwodnica Szczecina.
Powyższa decyzja wpisywała się w przyjętą przez rząd Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, której jednym z istotnych elementów było szersze niż dotychczas wykorzystanie kapitału prywatnego przy budowie infrastruktury niezbędnej do podtrzymania rozwoju gospodarczego.
Partner prywatny ma zapewnić dostępność
Wedle założeń rządowych, każdy z przedmiotowych odcinków dróg będzie drogą niepłatną, co determinuje jednocześnie model podziału ryzyk, który zostanie zastosowany w planowanych do realizacji przedsięwzięciach PPP. Partner prywatny ma przejąć na siebie ryzyka związane z budową i zapewnieniem dostępności wybudowanej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta