Aneks do umowy o zarządzanie PPK bez zgody pracowników
Pracodawca, który chce zmienić instytucję finansową zarządzającą PPK, powinien porozumieć się z reprezentacją osób zatrudnionych. Nie ma takiej konieczności przy wprowadzaniu zmian w zawartej już umowie o zarządzanie.
Zmiana umowy o zarządzanie pracowniczym planem kapitałowym (PPK), zgodnie z treścią ustawy o PPK, nie wymaga zgody reprezentacji pracowników. Ustawa o PPK wprost wskazała marginalną rolę reprezentacji osób zatrudnionych w procesie wyboru instytucji finansowej. To zaś oznacza, że takiej roli nie można rozszerzać, szczególnie w przypadku aneksowania tej umowy.
Rola reprezentacji zatrudnionych
Zgodnie z treścią art. 7 ust. 3 ustawy o PPK „pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacją związkową działającą w tym podmiocie zatrudniającym, wybiera instytucję finansową, z którą zostanie zawarta umowa o zarządzanie PPK". Natomiast ust. 5 tego artykułu stanowi że „jeżeli na miesiąc przed upływem terminu, w którym podmiot zatrudniający jest obowiązany do zawarcia umowy o zarządzanie PPK, nie zostanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta