Automaty paczkowe pobiły tradycyjne formy dostawy zakupów internetowych
Firmy kurierskie notują boom na odbiory paczek w punkcie (sklepie, automacie) kosztem tzw. dostaw pod drzwi. Ale nowych trendów w tej branży pojawiło się ostatnio więcej. MICHAŁ DUSZCZYK
Kurier dostarczający przesyłkę do naszego domu czy pracy był dotychczas najczęściej wybieraną przez internautów formą dostaw. W ostatnich miesiącach to się jednak zmieniło. Z najnowszych badań Gemiusa wynika, że aż 61 proc. kupujących online korzysta z dostaw do automatów paczkowych. To oznacza, że maszyny te stały się już popularniejsze niż „królujące" dotąd dostawy do rąk własnych (55 proc.).
A jeśli dodać do tego inne formuły odbioru przesyłek w punkcie (placówki firm pocztowych i kurierskich, sklepy, kioski), przewaga robi się miażdżąca. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce 2020" wskazuje, że niemal co piąty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta