Miasta mocniej stawiają na zieloną komunikację
Od początku roku mocno rośnie udział alternatywnych napędów w kupowanych autobusach miejskich. Nie przeszkadza fakt, że cały autobusowy rynek został zainfekowany koronawirusem.
Coraz szybciej miasta przestawiają się na ekologiczną komunikacją publiczną. Zwłaszcza w tym roku, gdy pandemia koronawirusa wyhamowała cały polski rynek autobusowy. Gdy poziom zakupów autobusów z tradycyjnym (dieslowskim) napędem szoruje po dnie, zielone napędy kwitną.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2020 r. już przeszło połowa kupowanych przez samorządy autobusów ma napęd alternatywny: elektryczny, gazowy lub hybrydowy. Z raportu przygotowywanego przez firmę JMK Analizy Rynku Transportowego oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że od stycznia do lipca zarejestrowanych zostało 225 takich pojazdów na łączną liczbę 427 nowych autobusów miejskich.
Warszawa na prąd
To tempo jeszcze wzrośnie, bo w drodze lub przygotowaniu są duże dostawy, zwłaszcza autobusów z napędem elektrycznym. Jak podaje branżowy Infobus, już w pierwszym kwartale do miast trafiło 67 nowych e-busów, gdy w całym ub. roku 55. A to początek ekspansji. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozkręcają w tym roku gigantyczny kontrakt na 130...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta