Maski zamiast makijażu
Ten kryzys będzie pierwszym, który nie wywoła tzw. efektu szminki. Pandemia na całym świecie spowodowała głęboki spadek sprzedaży kosmetyków kolorowych.
Zamiast prognozowanego wcześniej 2-proc. wzrostu, 2020 r. przyniesie w Polsce prawie 16-proc. spadek sprzedaży kosmetyków do makijażu – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej" danych firmy badawczej Euromonitor International.
Według niej wartość rynku tzw. kolorówki, która jeszcze w zeszłym roku zbliżała się do 600 mln dol., w tym roku skurczy się do niespełna 500 mln dol., czyli 1,94 mld zł, (to ok. 360 mln zł mniej niż rok temu).
Wybuch pandemii nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie, wywołał gwałtowne załamanie sprzedaży kosmetyków, w tym zwłaszcza tych do makijażu i zapachowych. – Od marca klienci rzadziej wkładają do koszyków zarówno kosmetyki kolorowe, jak i perfumy. Podczas pracy z domu nie są to artykuły pierwszej potrzeby. Jest to więc jeden z najtrudniejszych od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta