Rynek amerykański kusi polskie firmy
Polski eksport do USA ostatnio rośnie. Coraz więcej firm interesuje się też rynkami Kanady i Meksyku. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z PAIH
Rynkom północnoamerykańskim, ze szczególnym uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych, poświęcono kolejne spotkanie w ramach cyklu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu „PAIH Forum Biznesu Sesje Regionalne". Agencja zorganizowała je we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną.
– W globalnej ekspansji USA nie da się pominąć. Tu powstają nowe trendy, innowacje. O ten rynek biją się firmy z całego świata. To ponad trzysta milionów potencjalnych klientów, w tym liczna grupa konsumentów naprawdę zamożnych – mówił Bartosz Szajda, kierownik zagranicznego biura handlowego PAIH w Waszyngtonie. Przyznał jednak, że zarówno polscy przedsiębiorcy, jak i PAIH mają sporo do nadrobienia względem konkurencji z Europy Zachodniej, która w USA inwestuje od lat.
– Wchodząc na rynek amerykański, trzeba mieć unikalny produkt wysokiej jakości, bo konkurujemy z całym światem. Z kolei plusem rynku meksykańskiego i kanadyjskiego względem USA jest to, że UE ma z tym krajami zawarte umowy handlowe, w myśl których zniesiono 99 proc. ceł. W efekcie dostęp do tych rynków jest znacznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta