Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dodatkowe obciążenia dla prasy w czasie epidemii

04 lutego 2021 | Prawo co dnia

Zarówno internetowi giganci, jak i polscy wydawcy, zapłacą podatek od przychodów z reklam. Eksperci mają wiele wątpliwości, m.in. jak liczyć nową opłatę i czy uda się ją ściągnąć. MONIKA POGROSZEWSKA PAWEŁ ROCHOWICZ

 

Rząd ma pomysł na walkę ze skutkami pandemii. Chce uzyskać 800 mln zł rocznie z nowego podatku, zwanego opłatą od reklam. Połowa ma trafić na konto NFZ. Eksperci wskazują jednak, że projekt ma wiele luk. Mimo iż danina ma objąć szerokie grono podmiotów, w praktyce może być trudna do obliczenia i wyegzekwowania. Według szacunków Publicis Groupe w 2020 r. wydatki na reklamę w Polsce spadły o 8,6 proc. mniej niż w 2019 r., do 8,9 mld zł.

Wielu ma zapłacić

Nowa danina obejmie bardzo dużą grupę podmiotów.

– Składkę od reklamy konwencjonalnej uiszczą m.in. stacje telewizyjne, radiowe, wydawcy prasy, ale też domy mediowe, agencje PR, agencje 360 stopni (wykorzystujące różne narzędzia i kanały). Z kolei składka od reklamy internetowej ma być nałożona przede wszystkim na tzw. gigantów cyfrowych, jak Facebook i Google – mówi mec. Jacek Matarewicz, partner w Kancelarii Ożóg Tomczykowski.

Obszerna jest też definicja samej reklamy. Będzie to m.in. materiał wideo, banner czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11879

Wydanie: 11879

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament