Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy mało kupują w sieci, ale pandemia to zmienia

09 lutego 2021 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Choć ponad 80 proc. firm w sektorze B2B prowadzi sprzedaż online, to tylko co piąta generuje w ten sposób ponad 10 proc. sprzedaży. PIOTR MAZURKIEWICZ

 

Pandemia nakręca boom na zakupy internetowe, ale dotyczy to głównie zakupów konsumenckich. Firmy dużo ostrożniej wchodzą w ten sektor i w efekcie dla 79 proc. sprzedawców B2B online stanowi mniej niż jedną dziesiątą obrotów – wynika z raportu Unity Group, który „Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza. Dla największej grupy, bo 44 proc. ankietowanych, to tylko 1–5 proc. przychodów.

– B2B powoli zaczyna adaptować trendy rozwinięte przez B2C, a siłą napędową całego procesu są szybko przebiegające zmiany potrzeb klientów. Obserwu-jemy ten trend od ponad dziesięciu lat, ale od zeszłego roku on bardzo dynamicznie przyspieszył, ponieważ od czasu wybuchu pandemii kanał online był dla wielu firm jedyną...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11883

Wydanie: 11883

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament