Samochody w Unii na bateriach z Polski
Zakłady LG pod Wrocławiem i fabryka Daimlera w Jaworze będą przyciągać do Polski kolejne inwestycje w produkcję komponentów do elektrycznych aut. ADAM WOŹNIAK
Zapotrzebowanie na baterie do elektrycznych samochodów gwałtownie rośnie. Jak podaje organizacja europejskich producentów pojazdów ACEA, w 2020 r. udział zelektryfikowanych aut (bateryjnych oraz hybryd plug-in) wzrósł w całości rejestrowanych nowych samochodów osobowych w UE do 10,5 proc. z 3 proc. rok wcześniej. Przy tym czwarty kwartał pokazał, że trend się nasila. W ostatnich trzech miesiącach 2020 r. elektryczny napęd miało blisko co szóste sprzedawane auto.
Polska już ma w nich swój udział: wśród odbiorców baterii wyprodukowanych przez LG Energy Solution Wrocław są takie marki jak Volkswagen, Audi, Porsche, BMW, Fiat czy Ford.
Podwrocławska fabryka pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta