Polska przestaje być „dieslowym rynkiem”
Udział napędu hybrydowego jest w Polsce mniejszy niż w Europie Zachodniej, ale szybko rośnie – mówi Mariusz Nycz, dyrektor w Volvo Car Poland. DANUTA WALEWSKA
Rok 2020 był bardzo trudny dla światowej motoryzacji, zresztą dla wielu innych branż także. Jak to wyglądało w przypadku Volvo?
Nasze polskie salony pozostały otwarte. Tak samo jak w Danii i Szwecji i wielu innych krajach. To dlatego między innymi globalny spadek sprzedaży Volvo wyniósł zaledwie 6,2 proc. W Chinach mieliśmy nawet wzrost o 7 proc., Stany Zjednoczone były lekko na plusie. W Polsce spadek wyniósł zaledwie 0,45 proc. Ten wynik byłby jeszcze lepszy, gdybyśmy mieli większą dostępność modelu XC40, który szybko zyskuje popularność. Nasz najmniejszy SUV w Polsce wskoczył do pierwszej piątki najchętniej wybieranych modeli segmentu premium i objął prowadzenie w swojej kategorii.
A czy w tym pandemicznym popycie widać było jakieś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta